Waarom jij een Google Ads training moet doen

Of je nu een bedrijf hebt of dat je verantwoordelijk bent voor de marketing bij een bedrijf, een Google Ads training volgen is een goed idee. Hier zijn meerdere redenen voor. In dit artikel lees je waarom jij een training moet volgen. Over welke stappen je moet zetten om je Google Ads informatie goed te gebruiken en hoe jij kan profiteren van deze kennis, ook in andere marketinguitingen. Of je nu jouw marketing wilt uitbesteden of zelf wilt doen, deze training is essentieel.

Draai je al Google Ads of wil je meer klanten?

Google Ads inrichten is een specialisatie. Hoewel veel producten van Google voor een beginner te begrijpen zijn, is Google Ads dit niet. Daarnaast is Google Ads de afgelopen jaren ingewikkelder geworden. Zeker de mensen die al Google Ads draaien of hier ervaring mee hebben, zullen dit herkennen. Een Google Ads training helpt jou om snel die basis te begrijpen en zelf “aan de knoppen” te kunnen draaien. Dit is belangrijk voor zowel mensen die zelf Google Ads, ook wel Adwords genoemd, willen gaan managen, als mensen die dit willen uitbesteden aan een specialist of bureau. Dat Google Ads interessant is voor ieder bedrijf, dat is een inmiddels wel een feit te noemen.

Adwords uitbesteden of zelf doen

Misschien denk je nog: “Ik heb een specialist die mijn Google Ads doet, dus ik heb geen Google Ads training nodig”. Het tegendeel is waar. Zo weet jij, omdat je in jouw business zit, wat er speelt in jouw branche. Met een training leer je de kansen en de veranderingen in de markt om te zetten naar een Google Ads strategie. Een Google Ads campagne moet altijd onderhouden worden, er zijn vanuit Google suggesties die je moet beoordelen, er zijn nieuwe ontwikkelingen in Google Ads zelf en jouw markt staat niet stil. Met een Google Ads training ontwikkel je kennis en kunde van dit alles.

Met een Google Ads training kan je Ads optimaliseren en combineren met andere marketinguitingen 

Google Ads kost geld per klik, je zult daarom blij zijn om te horen dat je de prijs per klik met een training omlaag kunt brengen. Door goede landingspagina’s aan te maken, wordt je pagina relevanter waardoor je minder per klik betaalt. Bovendien kun je Ads en organische Google optimalisatie (SEO) erg goed combineren. Een Google Ads training helpt je de verschillende marketingvormen beter te begrijpen. Het is slim om tijdens de training vragen stellen, schrijf dus van tevoren eventuele vragen op. Over het algemeen kun je Google Ads met vrijwel iedere andere marketinguiting combineren.

Google Ads en channel marketing

Wanneer je Google Ads draait en je biedt producten via bijvoorbeeld Bol.com aan, dan kan het zijn dat Bol.com op jouw producten Google Ads inkoopt. Je concurreert dan met jezelf! Het is niet per se verkeerd, omdat je vaak wel meer sales zal zien. Overleg tijdens de Google Ads training voor jouw specifieke situatie hoe je hiermee om moet gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *