Interne links: hoe gebruik je ze in je SEO-strategie?

Interne links zijn essentieel om de prestaties van jouw website of blog te verbeteren. Met hun hulp kunt je jouw domein autoriteit verhogen, kwaliteit verkeer genereren en meer verkopen binnenhalen. Echter, een groot deel van de bedrijven niet eens weten over de mogelijkheden van SEO interne links.

Het bouwen van interne links op een website is belangrijk omdat het een bepalende factor is in de ranking van zoekmachines. Dit betekent dat een goede SEO-strategie altijd goed geïntegreerd is met een linkbuildingstrategie. Met andere woorden, zonder efficiënte interne links zal de SEO van jouw site in het gedrang komen.

Wilt je weten wat interne links zijn en hoe je ze moet gebruiken? Lees dan verder!

seo interne links

Wat zijn interne links?

De SEO interne links van een site kunnen van grote invloed zijn op de positie in Google-zoekopdrachten. Dit komt omdat zoekmachines veel meer waarde hechten aan een goede verdeling en kwaliteit van links, dan aan het willekeurig plaatsen van een link. Een solide strategie is dus van essentieel belang.

Naast interne en externe links zijn er ook backlinks. Het zijn links van andere sites die naar jouw domein verwijzen, als ware het een soort omgekeerde externe linking. Ze zouden ook deel moeten uitmaken van je linkbuildingstrategie, omdat ze je kunnen helpen nog meer autoriteit te verwerven.

Interne links helpen de SERP’s jouw pagina’s te vinden

Een goede interne linkstructuur kan zoekmachines helpen jouw pagina’s te indexeren. Google zelf zegt trouwens dat het sommige pagina’s crawlt op basis van links die ernaar verwijzen. Daarom kan het optimaliseren van jouw links ertoe leiden dat ‘s werelds grootste zoekmachine herkent dat je relevante inhoud creëert.

Zij verbeteren de gebruikerservaring

Interne links verbeteren de gebruikerservaring aanzienlijk. De bezoeker kan gemakkelijk van de ene pagina naar de andere navigeren, informatie vergaren die zijn reis aanvult en andere relevante artikelen vinden.

Dit leidt tot een toename van de verblijftijd van de site, wat kan leiden tot een betere SEO-score en een goed resultaat in de zoekresultaten.

Ze genereren meer autoriteit

Een goede interne linking strategie draagt ook bij aan de toename van de autoriteit van een domein. Google houdt rekening met hoe verbonden en onderling gelinkt jouw pagina’s zijn, en als ze geschikt zijn, zullen ze een betere Page Rank verdienen – het algoritme dat de kwaliteit en autoriteit van individuele pagina’s beoordeelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *