Facebook marketing

Facebook-advertentiecampagnes

Het aantal actieve Facebook-gebruikers zal dit jaar bijna twee miljard bedragen. Dit maakt Facebook tot een van de meest populaire sociale medianetwerken ter wereld. Als ondernemer speelt deze factor natuurlijk een rol als het gaat om het plaatsen van Facebook-advertenties. Omdat er ook veel persoonlijke informatie op Facebook wordt verstrekt, die je als bedrijf zal helpen om de advertenties te richten.

Facebook-advertenties zijn de moeite waard omdat je je doelgroep uitstekend kunt targeten (filteren). Bovendien biedt Facebook marketing het overstappen van advertenties vanaf een dag budget van slechts 5 euro.

Zeker als beginner of iemand die met een klein advertentiebudget reclame wil maken voor zijn producten en diensten, biedt Facebook hier een goede mogelijkheid. Want echt iedereen, of het nu winkelexploitant, touringcar, dienstverlener, marketeer etc. is, kan via Facebook goedkoop advertenties plaatsen. Hiervoor heb je alleen een zogenaamde Facebook-fan pagina nodig.

Facebook marketing biedt je verschillende advertentie-indelingen om jouw advertenties weer te geven. De belangrijkste opties zijn:

  • Beeldadvertenties (productafbeeldingen, merk)
  • Videoadvertenties (bewegende video’s)
  • Slideshow-advertenties (afbeeldingen/ video’s met tekst en geluid)
  • Carrouseladvertenties (presentatie van maximaal 10 foto’s of video’s)
  • Instant Experience Ads (weergave op volledig scherm voor mobiele apparaten)
  • Verzamelingsadvertenties (meerdere producten als directe ervaring)

Afhankelijk van het campagnedoel dat je aan het begin van de advertentiecampagne kiest, zijn er verschillende advertentie-indelingen voor je beschikbaar.

Facebook Ads bied je als beginner de perfecte mogelijkheid om goedkope advertenties op Facebook te plaatsen. De aanpak voor doelgroeponderzoek zie je hier alleen als voorbeeld, want hier kan ieders aanpak verschillen. Je kunt natuurlijk ook veel gedetailleerder targeten dan ik hier deed.

Het moet ook gezegd worden dat je met Facebook-advertenties ook veel geld kunt verliezen. Daarom wordt er aangeraden, zeker als beginner, van tevoren een in te lezen of een raadpleeg een social media marketeer of bureau. Want met diepere Facebook marketing Ads kennis ook wat betreft de resultaatanalyse kun je je advertenties nog beter afstemmen op je doelgroep en met gepaste maatregelen reageren op successen en mislukkingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *