Instagram beheer uitbesteden

De voor- en nadelen van het Instagram beheer uitbesteden

Een vraag die ons heel vaak wordt gesteld is of het handig is om bedrijf social accounts intern te beheren en dus persneel op te leiden/in te huren of de dienstverlening volledig uit te besteden aan professionals of gespecialiseerde bureaus voor het Instagram beheer uitbesteden.

Welke optie is handiger? Het hangt van veel factoren af, zoals bijvoorbeeld de beschikbare personele middelen (en gerelateerde vaardigheden), het budget, het soort activiteit dat je van plan bent uit te voeren in de sociale netwerken en met welke doelstellingen; in dit artikel proberen we  enkele elementen te geven om op de beste manier te kunnen kiezen, waarbij we de voor- en nadelen afwegen.

Instagram account laten beheren door een professional/bureau (uitbesteden)

Absoluut de beste oplossing als je niet over de knowhow beschikt die bijvoorbeeld het beheer van een Facebook-pagina, Instagram-account of de optimalisatie van een Facebook Ads-campagne binnen het bedrijf vereist, noch van plan bent deze te ontwikkelen of misschien heeft hij heeft interesse, maar de tijd is nog niet rijp.

In dit geval worden de planning, community management en Instagram beheer advertising-activiteiten  volledig beheerd door een bureau of professional buiten het bedrijf, die zorgt voor een constante interactie met de klant, de doelstellingen en dus de prestatie-indicatoren voor de activiteit bepaalt, periodieke rapporten verzendt en natuurlijk de te publiceren materialen laten goedkeuren.

Het is een service die zelfs door grote merken heel vaak wordt gekozen, simpelweg omdat je kunt rekenen op partners met jarenlange ervaring en gespecialiseerde figuren in de verschillende vereiste activiteiten, met een bredere en transversale visie op degenen die er elke dag in leven. het bedrijf en constante actualisering, een integraal onderdeel van zijn professionaliteit.

De voordelen

  • professioneel en gespecialiseerd Instagram beheer
  • het is niet nodig om de interne middelen te vergroten met verdere activiteiten
  • voorstellen/ideeën afgeleid van een extern en niet “merkgericht” gezichtspunt point
  • constante updates als “onderdeel van het pakket”

De nadelen

  • maandelijkse / jaarlijkse vergoeding
  • mogelijke beslis-/uitvoeringstermijnen voor werkzaamheden die langer zijn dan bij geïnternaliseerd beheer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *