De beste voorbereiding uw medewerkers met functioneringsgesprekken

Om erachter te komen hoe uw medewerker aankijkt tegen zijn functioneren binnen het bedrijf zijn er speciale methoden op functioneringsgesprek vragen te stellen aan de medewerker zodat hij goed voorbereid naar het functioneringsgesprek gaat. Het traditionele functioneringsgesprek formulier is momenteel vervangen door geavanceerde digitale software zodat zo een gesprek makkelijk en overzichtelijk kan worden ingepland. Alle gemaakte afspraken kunnen zo tot een geheel persoonlijk plan worden samengesteld voor de ontwikkeling van de medewerker.

De visie van beide kanten tijdens het gesprek

Indien de medewerker toch tegen bepaalde zaken aanloopt op de werkvloer kan hier een perspectief uit voortvloeien. Met functioneringsgesprek vragen wordt het gehele functioneren van de medewerker in kaart gebracht. Misschien vind hij de bepaalde taken te zwaar, voelt hij zich niet op zijn plek of zijn er onduidelijkheden. De medewerker kan ook vragen zelf voorbereiden die hij wil stellen tijdens het functioneringsgesprek.

Platform en software

Met handige software weet de medewerker exact waar hij aan toe is en krijgt hij alle gemaakte afspraken met een paar drukken op de knop in zijn persoonlijke systeem. Het functioneringsgesprek formulier in digitale variant is minder intensief qua administratie. U ziet geen dingen meer over het hoofd en raakt op de manier geen documenten meer kwijt. Indien de medewerker niet naar behoren functioneert zal anders dan bij een klassiek beoordelingsgesprek dit van beide kanten worden gezien. Of de medewerker ontwikkeld zich of er volgt ontslag in overeenstemming van beide kanten.

Onderwerpen in functioneringsgesprekken

Een speciaal platform kan worden ingedeeld op persoonlijke afstemming van de medewerker. Bepaalde vragen die aan bod komen zijn onder andere hoe de werknemer tegenover de werkzaamheden in het algemeen staat, hoe de sfeer op de werkvloer wordt ervaren en de werkhouding van de medewerker daartegenover staat. ook de omgang met collega’s, ziekteverzuim, motivatie en ervaren begeleiding komen aan bod. Disfunctioneren wordt uitgebreid besproken. Dit kan namelijk diverse oorzaken hebben zowel werkgerelateerd als priv├ę. Ook zaken waar de werknemer normaal niet over praat komen eerder naar voren als de medewerker de gelegenheid krijgt deze voor te leggen in het functioneringsgesprek. De medewerker kan aangeven of er bepaalde problemen zijn op de werkvloer die een obstakel vormen om de werkzaamheden effectief uit te kunnen voeren. Op elk probleem kan met de software stap voor stap worden ingespeeld en de ontwikkeling volgen vanaf de tijd dat het probleem zich voordeed tot de huidige stand van zaken op de werkvloer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *