Alles wat je moet weten over copywriting voor 2022

Maak je klaar voor een gloednieuw jaar. Een jaar waarin Google wederom niet stilzit en zelfs de kleinste bedrijven volle bak inzetten op SEO voor hun copywriting. Ja, ook jouw concurrent. Benieuwd wat je te wachten staat? Hieronder een aantal nieuwe SEO trends voor 2022. 

Schrijven met die handel

Als je kijkt naar de SEO trends voor 2022 mag er natuurlijk eentje absoluut niet ontbreken. Net als vorige jaren draait het ook dit keer weer om goede content en copywriting. Je kunt het niet vaak genoeg horen: besteed aandacht aan teksten. Doe alsof het je grote liefde is. Want ook al speel je met je website in op alle updates, zonder goede teksten kun je inpakken.

Bouw je teksten bijvoorbeeld op met duidelijke titels en tussenkoppen. Krachtige intro’s en korte zinnen zijn ook heel belangrijk om tekst lekker te laten lezen. En vergeet simpele woorden en een scanbare opmaak niet. Leuk en aardig allemaal die SEO trends voor 2022, maar weet je niet waar je moet beginnen? Kijk dan eens op https://www.doublesmart.nl/copywriting/seo/. Hier lees je meer over hoe je de lezer én Google kan verleiden. Want bij SEO geldt: oefening baart kunst.

Vloggen is een vak

Ook op het gebied van vloggen staat de tijd niet stil. In het jaar 2022 zie je weer van alles voorbij komen. Wat is vloggen precies? Het concept van bloggen met video wordt vloggen genoemd. Door de opkomst van digitale video met betaalbare camera apparatuur en eenvoudige montage software, is de drempel om zelf video’s te produceren een stuk lager geworden. Een vlogger publiceert doorgaans veel content waarbij de persoon en diens karakter centraal staat. 

Vaak ontstaat een vlog uit een interesse voor een onderwerp, of gewoon uit de behoefte aan aandacht. Wanneer vloggers een zekere mate van populariteit bereiken kunnen ze hier ook geld mee verdienen. Door de enorme hoeveelheid content makers die via kanalen als YouTube, Facebook en Twitch vlogs produceren, ligt er een grote druk op professionele vloggers om steeds nieuwe video’s te publiceren. Ook in het komende jaar 2022 zal dit zeker niet veranderen.

Liefde voor taal

Je hebt nu gezien wat je het aankomende jaar op het gebied van copywriting, SEO en vloggen kan verwachten. De tijd staat niet stil en dit wereldje zal blijven veranderen. Onderwerpen veranderen, methodes en techniek ontwikkelen zich steeds verder. En je moet nu eenmaal met de tijd meegaan, wil je goede teksten blijven schrijven. Maar één ding zal hopelijk altijd blijven. Dat is de liefde voor taal en het geschreven woord. Hoe je met jouw woorden mensen kan informeren, ontroeren en vermaken. Dat is de kracht van het geschreven woord. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *