4 tips voor succesvolle advertenties op Instagram

Prachtige foto’s. Influencers. Hashtags. Een ding is zeker: Instagram is populairder dan ooit. Miljoenen Nederlanders maken er wekelijks tot dagelijks gebruik van. Een perfecte plek om als bedrijf zichtbaar te zijn, dus. Dit doe je natuurlijk niet zomaar. Want een onsuccesvolle campagne kan jouw organisatie veel geld kosten. In deze blog vertellen de specialisten van B&S Media hoe je adverteren op Instagram het beste aan kunt pakken. Lees snel verder!

1. Zorg voor toegevoegde waarde

Net zoals op andere advertentiekanalen, moeten de advertenties die je op Instagram plaatst relevant zijn voor jouw doelgroep. Meer nog dan op andere plekken wil je de consument inspireren, entertainen en informeren. Jouw uiting moet waardevol zijn voor het gekozen publiek. Bij een goede vorm van Instagram adverteren is jouw commerciële uiting niet als zodanig herkenbaar. Het wordt een met de rest van de feed.

2. Maak gebruik van user generated content en influencers

Instagram staat vooral bekend om haar influencers. Dit zijn gebruikers die ontzettend veel volgers hebben. Met goede content inspireren zij hun aanhang. Hier kun jij – als ondernemer – gebruik van maken: ga gerust de samenwerking aan met influencers die jouw doelgroep aanspreken. Ook kun je ervoor kiezen om jouw eigen fanbase in te zetten. Bijvoorbeeld door hun content – waarin zij jouw product of dienst gebruiken – op jouw bedrijfspagina te delen. Vraag dan wel eerst om toestemming.

3. Voeg een call-to-action toe

Het wordt wel eens vergeten: de call-to-action. Zonde, want met deze korte zin geef je aan wat je precies van jouw doelgroep verwacht. Wil je dat ze vanuit jouw webshop een bestelling plaatsen? Moeten ze contact met je opnemen? Of wil je dat ze een bepaalde video kijken? Door kleine zinnen, zoals: ‘shop nu!’, aan jouw advertentie toe te voegen, activeer je jouw doelgroep om ook daadwerkelijk door te klikken.

4. Kies de juiste landingspagina

Ook buiten Instagram moet alles in orde zijn. Denk bijvoorbeeld aan de landingspagina. Een advertentie kan nog zo goed zijn. Als de landingspagina niet bij de verwachting van de bezoeker past, is deze binnen een klik weg. Dat is niet alleen een gemiste kans, maar ook dramatisch voor jouw kwaliteitsbeoordeling. En dat kost jou geld. Veel geld. Zorg er daarom voordat jouw advertentie goed bij jouw doel en bij de call-to-action past.